Aquesta és la història d’una dona i el seu enfrontament directe amb les seves pors, les seves passions, el seu desig i el seu dolor.
La pel·lícula descriu un viatge cap al propi coneixement a través de diferents experiències de vida que són determinants però no grandiloqüents, una espècie de viatge de l’heroi però amb poc heroisme, una heroïna petitona, en absolut voluntària i completament inconscient de la seva batalla i de la seva missió.
Podríem descriure-la com una turista accidental de la seva pròpia vida, que s’explica el món amb metàfores i contes perquè no acaba d’entendre el funcionament i la complexitat del temps en el qual viu ni per a què serveix l’educació que ha rebut.
La pel·lícula està integrada per cinc històries independents entre si però que juntes conten una història de complet significat. Cadascuna d’aquestes històries narra un capítol essencial en la vida de la protagonista, una experiència determinant i catàrtica que condueix irremeiablement a la maduresa emocional per camins sinuosos i escarpats, plens de paranys, de mal temps i de cants de sirenes.
EL FILL MORT I LA TORRE
On s’explora el tema de la maternitat viscuda com a pèrdua
LA SEGONA BOCA DEL DRAC
Sobre les addiccions i la cerca de la felicitat
LA DONA QUE S’ESPANTAVA DE SI MATEIXA
Sobre l’autocrítica, el que s’espera d’ella i la pròpia acceptació del que Ella és
MITJA LLUNA NEGRA
Sobre la cerca de l’equilibri i la pau interna
DE LA FOSCOR A LA CLAREDAT
Sobre el desagafo i la maduresa emocional
EL FILL MORT I LA TORRE
On s’explora el tema de la maternitat viscuda com a pèrdua
LA SEGONA BOCA DEL DRAC
Sobre les addiccions i la cerca de la felicitat
LA DONA QUE S’ESPANTAVA DE SI MATEIXA
Sobre l’autocrítica, el que s’espera d’ella i la pròpia acceptació del que Ella és
MITJA LLUNA NEGRA
Sobre la cerca de l’equilibri i la pau interna
DE LA FOSCOR A LA CLAREDAT
Sobre el desagafo i la maduresa emocional